sâmbătă, 21 aprilie 2012

Când suferă bărbaţii din dragoste, în funcţie de zodia lor

În ciuda aparenţelor, şi bărbaţii suferă din dragoste şi nu doar în cazuri extreme, când sunt ori părăsiţi, ori înşelaţi. Într-o relaţie de cuplu, bărbatul poate ajunge să sufere din diverse motive, care ţin de zodia lui. Află cum îţi răneşti iubitul, poate fără să-ţi dai seama, în funcţie de semnul lui zodiacal.






Berbec (21 martie - 20 aprilie)

Berbecul poate ajunge să se simtă mizerabil într-o relaţie, dacă aceasta nu mai prezintă nicio provocare pentru el. Se teme adesea de acel moment în care partenerii încep să se simtă confortabil unul cu celălalt şi nu mai depun niciun efort ca să se impresioneze. Propune-i să ieşiţi în oraş doar voi doi, chiar dacă sunteţi de mult timp împreună şi caută să-l surprinzi şi să-l impresionezi, aşa cum o făceai la început.

Taur (21 aprilie - 21 mai)

Taurul este un bărbat loial, care vrea să aibă parte de o relaţie stabilă. Acest nativ poate ajunge să sufere, dacă partenera are schimbări bruşte de dispoziţie şi nu-i oferă acea siguranţă sufletească pe care el şi-o doreşte. Aşa că evită să reacţionezi vulcanic când te superi şi să-ţi schimbi des sau la 180 de grade părerile şi deciziile.

Gemeni (22 mai - 21 iunie)

Dacă nu există distracţie maximă în relaţie, nativul din Gemeni va deveni tot mai apatic şi tot mai tentat să-şi curme suferinţa cu o aventură în afara relaţiei. Acest nativ are nevoie de o parteneră isteaţă şi amuzantă, care să-i ofere varietate.

Rac (22 iunie - 21 iulie)
Este destul de uşor să-l răneşti pe nativul din Rac. Chiar şi atunci când ai o zi mai proastă şi nu-i oferi suficientă atenţie, Racul o ia personal. Când îl vezi că se retrage din peisaj şi te tratează rece, înseamnă că l-ai supărat cu ceva. Şi nu conta pe el să-ţi spună despre ce e vorba. Poţi rezolva problema cu diplomaţie şi multă afecţiune.

Leu (22 iulie - 22 august)

Poate că ai observat deja: iubitului tău îi place să se umfle în pene când e în preajma ta, doar, doar se alege cu un compliment. El vrea să pară un tip experimentat şi nemaipomenit, iar tu să-i cazi la picioare. Dacă îl tratezi cu indiferenţă, îl iei în râs sau îi dai peste nas cu vreo ironie, fii sigură că îl răneşti în orgoliu, iar rana e destul de adâncă.

Fecioară (23 august – 22 septembrie)

Bărbatul din Fecioară preferă să-şi ia toate măsurile de siguranţă înainte de a se arunca într-o relaţie, asta pentru că dragostea i se pare periculoasă şi nu vrea să rişte cu nimic. Dacă îl respingi, când e convins că te-a cucerit sau îl trădezi, când e convins că poate avea încredere în tine, îl răneşti profund.

Balanţă (23 septembrie - 22 octombrie)

Dacă iubitul tău este în zodia Balanţă, ai remarcat, cu siguranţă, că e un bărbat sensibil şi romantic, care pune multe la suflet. Cel mai tare suferă din dragoste când simte că s-a comis o nedreptate. Dacă nu recunoşti când greşeşti şi laşi orgoliul să acţioneze în locul tău, îl răneşti pe iubitul tău cum nici nu-ţi imaginezi

Scorpion (23 octombrie - 21 noiembrie)

Scorpionul consideră că o viaţă sexuală fantastică spune multe despre viaţa de cuplu, per total. Acest nativ obişnuieşte să-şi exprime cele la profunde sentimente prin actul sexual, aşa că dacă îi refuzi avansurile e ca şi cum i-ai refuza dragostea. Va trage concluzia că nu-l iubeşti şi va suferi enorm.

Săgetător (22 noiembrie - 21 decembrie)

Când se aventurează într-o relaţie, Săgetătorul îşi doreşte o parteneră de joacă, una de la care să aibă ce să înveţe sau una care să ţină măcar pasul cu el. Acest nativ suferă o dezamăgire când realizează că nu poate reduce inhibiţiile partenerei sale, mai ales pe cele din plan sexual.

Capricorn (22 decembrie - 19 ianuarie)

Capricornul începe să sufere din dragoste când observă că viaţa personală îi afectează cariera. Aşa că nu-l cicăli dacă vine târziu de la serviciu, asta dacă nu cumva îţi doreşti să-l stresezi peste măsură. În relaţia de cuplu vrea să simtă că deţine controlul, aşa că o iubită pisăloagă îl răneşte profund.

Vărsător (20 ianuarie - 18 februarie)

Într-o relaţie, Vărsătorul simte nevoia ca între el şi iubita lui să există maximă înţelegere, ca între doi buni prieteni. Când începeţi să vă cunoaşteţi în cele mai mici detalii, dacă se ivesc anumite nepotriviri de caracter ce duc la certuri frecvente, Vărsătorul va începe să sufere.


Peşti (19 februarie - 20 martie)

Nativul din Peşti poate suferi oricând din dragoste, pentru că obişnuieşte să-şi facă speranţe deşarte şi trăieşte, adesea, într-o lume a fanteziei. Când se loveşte de realitate, oricare ar fi ea, acest nativ va suferi. Problemele financiare care-i afectează relaţia cu iubita îl fac să sufere profund.

marți, 17 aprilie 2012

Girls Get Easter Pranked with Live Animals



Ingenioasa idee le apartine studentilor unui colegiu din SUA, Brigham Young University, care au vrut sa se razbune pe un grup de colege care le-ar fi furat odorizantul de masina cu Nelson Mandela.


Da, exista un odorizant de masina Nelson Mandela!:))
Baietii au luat toata mobila din livingul fetelor si au transformat camera intr-un... ecosistem inchis. Cu alte cuvinte, au "plantat" in camera de zi iarba, copaci si au dat drumul unor puiuti de gaina si iepurasi.
Nu mica le-a fost mirarea fetelor cand au descoperit cum a fost redecorata camera de camin. Iar baietii au privit totul cu ajutorul unei camere web si s-au amuzat pe cinste.
Surpriza cea mare au gasit-o insa intr-o alta camera. Vezi in video despre ce e vorba!


luni, 9 aprilie 2012

planse de colorat pentru cei mici


                

Sfintele Pasti in diferite Biserici


Sfintele Pasti in diferite Biserici

Sarbatoarea Sfintelor Pasti in diferite Biserici de azi
Slujba Sfintelor Pasti in Bisericile Ortodoxe de rit bizantin
Sarbatoarea Invierii Domnului e cea mai imbucuratoare si cea mai solemna dintre toate sarbatorile crestine din timpul anului bisericesc, si acestui caracter specific al ei ii corespunde caracterul special al slujbelor bisericesti care se oficiaza la aceasta sarbatoare. Toate slujbele din timpul cat dureaza aceasta sarbatoare, utrenie, vecernie, pavecernita, miezonoptica, ceasurile, precum si sfanta liturghie, se fac dupa un tipic special. Sarbatoarea Pastilor implica un complex intreg de slujbe ce se desfasoara pe o lunga perioada a anului bisericesc, caci in functie de aceasta serbare sunt legate mai multe alte praznice. Astfel Pastile sunt precedate de un timp indelungat de post, timp stabilit pentru pregatirea credinciosilor pentru marele praznic al invierii. Slujbele din Postul Mare ce se savarsesc in Bisericile Ortodoxe de rit bizantin sunt de un bogat continut teologic, dar acestea nu intra in limitele studiului nostru, de aceea, ne oprim, in special, asupra slujbei invierii.
In Biserica Ortodoxa Romana, slujba invierii se desfasoara dupa urmatorul tipic : inceputul se face sambata, la orele 23:45, cand stingandu-se toate luminile, preotul iese prin sfintele usi cu o lumanare aprinsa de ia candela de la Sfanta Cruce si spune de trei ori "Veniti de primiti lumina". La acest indemn, toti credinciosii iau lumina de la preot si ies afara in fata bisericii, unde este asezata o masa pe care stau : Sfanta Evanghelie, Sfanta Cruce si doua sfesnice cu luminari aprinse. (Deci timpul pentru inviere este fixat acum in a doua parte a noptii; odinioara slujba incepea mai devreme si tinea tot cursul noptii.
Slujba incepe afara cu citirea evangheliei invierii (Matei XXVIII, 1-16). Dupa aceasta preotul da binecuvantarea pentru inceputul utreniei "Slava Sfintei si celei de o fiinta si de viata facatoarei si nedespartitei Treimi, totdeauna, acum si pururea si in vecii vecilor", si toti canta impreuna cu preotul: "Hristos a inviat din morti, cu moartea pre moarte calcand si celor din morminte viata daruindu-le" (de trei ori). Preotul rosteste apoi stihurile Pastilor, cadind in jurul mesei, apoi rosteste ectenia mare, dupa care tot poporul intra in biserica. Aici se continua cu slujba utreniei si cu liturghia. Toata slujba exprima bucuria si inaltarea sufleteasca pe care le produce praznicul invierii in sufletele credinciosilor.
Acest tipic pentru slujba Invierii Domnului este urmat in general de practica tuturor Bisericilor Ortodoxe Rasaritene, desi in unele practici intervin mici obiceiuri locale. Astfel in Biserica Ortodoxa Greaca preotul cheama pe credinciosi sa-si aprinda luminarile, prin formula : "Veniti de luati lumina din lumina cea neinserata" ; finalul subliniat aici nu este cunoscut in Biserica Ortodoxa Romana. La inceputul slujbei (afara din biserica) se citeste Evanghelia de la Marcu XVI, 1-2, in loc de cea de la Matei XXVIII, 1-6, care se citeste in Biserica Ortodoxa Romana.
In ciuda unor mici deosebiri locale inerente, slujba invierii savarsita de Bisericile ortodoxe rasaritene este in esenta ei aceeasi. In liniile ei generale, slujba invierii practicata in Biserica Ortodoxa de rit bizantin este identica cu slujba invierii savarsita in Biserica veche, Biserica Ortodoxa de rit bizantin fiind si pe aceasta linie pastratoarea traditiei lasate de Apostoli in Biserica primara.
Slujba Sfintelor Pasti in Bisericile Ortodoxe Orientale
In slujba Bisericilor Ortodoxe Orientale (necalcedoniene) serbarea Sfintelor Pasti se bucura de aceeasi cinste ca si in Bisericile Ortodoxe Rasaritene, slujbele legate de aceasta serbare fiind foarte dezvoltate din punct de vedere liturgic. Din aceasta familie de Biserici in prima grupa observam ritul Bisericii Ortodoxe din India, si al Bisericii Ortodoxe Siriene din Antiohia, care au acelasi tipic pentru slujba invierii.
In aceste Biserici, slujba invierii incepe cu vecernia de sambata seara, vecernie care se face dupa randuiala invierii. Slujba invierii, insa, incepe la ora 1 noaptea, cu rugaciunea miezonopticii. Inainte de Aleluia, preotii si diaconii se imbraca cu toate vesmintele, dupa treptele lor, si intrand in altar se scoate crucea din mormant, care este sub altar.
Aceasta cruce a fost inmormantata simbolic in vinerea Pastilor fiind mai intai spalata cu apa, in care se toarna putin otet, apoi infasurata cu vata si tamaie, peste care se aplica o panza alba. Sambata noaptea crucea este desfasurata de acestea si se infasoara intr-o panza rosie, dupa proorocia din Isaia (LXIII). In acest timp, se citesc unele rugaciuni speciale in taina.
Apoi, preotul, cu crucea in mana, insotit de diaconi cu luminari aprinse si cu cadelnite, cu fata spre credinciosi, zice : "Fratilor va spun o veste noua : Hristos a inviat din morti si a doborat pe dusmanii Sai la spatele Lui". La aceasta credinciosii raspund : "Noi credem ca adevarat a inviat" (Aceasta de 3 ori, ca in Biserica Ortodoxa de rit bizantin). In acest timp se suna clopotele.
Dupa aceasta se continua rugaciunile de unde au fost intrerupte si se savarseste slujba ceasurilor. Apoi preotul face proscomidia, dupa care urmeaza slujba "adorarii Sfintei Cruci". Rugaciunile si cantarile folosite la aceasta slujba aduc aminte de mantuirea noastra in fagaduinta invierii pe care Hristos ne-a dat-o prin moartea Lui pe cruce. La mijlocul acestei slujbe se face o procesiune, la care participa toti credinciosii, in jurul bisericii, cu cruce, Evanghelie, steaguri si luminari aprinse. In timpul procesiunii se canta "O, Marie, eu sunt gradinar..." etc, cantare alcatuita pe baza textului din Ioan XX, 15-18.
Dupa procesiune se intra in biserica, unde se fac lecturi din Vechiul si Noul Testament. Apoi preotul citeste Sfanta Evanghelie de la Ioan (cap. XIII, XIV si XV), din care sunt alese versetele in care se vorbeste despre iubire. Urmeaza niste rugaciuni, in care se vorbeste din nou despre mantuirea adusa de Hristos prin cruce, timp in care se (face cu crucea de cate trei ori cate un semn mare al crucii in cele patru puncte cardinale. Aceasta ridicare a crucii se numeste propriu-zis "adorarea crucii" si in timpul ei se tamaiaza.
Dupa aceasta, credinciosii saruta sfanta cruce, dupa ce au sarutat-o toti clericii, si isi dau sarutarea pacii, unul altuia. Apoi incepe Sfanta Liturghie a Invierii, care se termina in jurul orelor 5 dimineata. Crucea folosita pentru slujba invierii este tinuta in altar pana la inaltare, pentru a putea fi vazuta de credinciosi, ea constituind simbolul lui Hristos, care a inviat din morti (Ea indeplineste deci functia simbolica a epitafului din bisericile de rit bizantin).
Biserica Ortodoxa Etiopiana, care face parte din acelasi grup de Biserici necalcedoniene, are de asemenea un ritual dezvoltat in ceea ce priveste sarbatoarea invierii Domnului. Slujba incepe aici sambata la ora 6, prin citirea din scrierile Sfantului Ioan Gura de Aur, in care se vorbeste despre viata, patimile, moartea si invierea lui Hristos, dupa care se face rugaciunea de seara si o rugaciune catre Sfanta Fecioara Maria. Pana acum slujba este sustinuta numai de catre Dabtaras, care ar echivala cu cantaretii de la strana din Bisericile Ortodoxe de rit bizantin, dar care in Biserica Etiopiana au un rost special.
Dupa aceea, diaconul canta psalmul LXXVII, 71, iar credinciosii repeta dupa el, cantare care se executa de trei ori. Preotul citeste Evanghelia de la Matei, Marcu si Luca, dupa care cu o cruce (in mana zice catre credinciosi: "Hristos a inviat din morti", la care acestia raspund : "Cu marea putere dumnezeiasca". Se continua alternativ acest dialog intre preot si credinciosi. Preotul: "A legat pe Satan". Credinciosii : "A liberat pe Adam". Preotul : "Pace". Credinciosii: "De astazi inainte". Preotul : "S-a facut bucurie si pace". Dupa aceea preotul merge la (fiecare credincios in parte, repetand aceleasi formule de mai sus, credinciosii sarutand crucea pe care o are preotul in mana. Dabtaras canta apoi unele imne care descriu invierea Mantuitorului si care se incheie prin cantarea "Aliluia !"
La sfarsit, toti credinciosii spun unul dupa altul : "Astazi s-a facut bucurie, pentru ca Hristos a inviat". Pe la ora 1 , incepe Sfanta Liturghie, la care se citeste Evanghelia de la Ioan, ca si in Bisericile Ortodoxe de rit bizantin.
Tot in aceasta grupa mai amintim Biserica Ortodoxa Armeana, care ca si celelalte Biserici Ortodoxe necalcedoniene, are in practica sa o slujba foarte dezvoltata pentru serbarea Invierii Domnului. Si in aceasta Biserica, slujba invierii dureaza pana la ora zece noaptea de sambata spre duminica. Dupa tipicul Bisericii armene, slujba incepe in seara sambetei Patimilor, cu ceasurile 3, 6 si 9, dupa care urmeaza citiri din Vechiul Testament (Facere, Regi, Iesire si Daniil), la incheierea carora corul canta "Slavim si marim pe El in veci".
Pe la ora 8 seara incepe sfanta liturghie, dupa care se face procesiunea in timpul careia se canta "Astazi a inviat din morti", pe glasul I. La sfarsit toti credinciosii, incepand de la preot, isi spun unii altora "Hristos a inviat!"
Slujba invierii Domnului, asa cum se savarseste in Bisericile Ortodoxe Orientale necalcedoniene, prezinta o oarecare unitate, dar deosebirea dintre practica acestor Biserici si cea a Bisericii Ortodoxe de rit bizantin este evidenta.
Slujba Sfintelor Pasti in Biserica Romano-Catolica
Ca si in Bisericile Ortodoxe Orientale, si in Biserica Romano-Catolica, slujba legata de invierea Domnului ocupa toata noaptea de sambata spre Duminica. Aceasta slujba incepe seara la ora 10,30, si consta din urmatoarele etape :
1) Binecuvantarea focului nou, care se face in afara de biserica ;
2) Binecuvantarea candelei pascale, care reprezinta simbolul lui Hristos;
3) Intrarea in biserica, in care nu este aprinsa nici o lumina, cu candela pascala aprinsa, purtata de catre diacon. Prima data protosul aprinde lumanarea sa de la candela, apoi fac acelasi lucru toti clericii si credinciosii. Dupa aceea candela pascala este tamaiata si se canta "Exultetul" (Laus paschalis). Urmeaza citiri din Sfanta Scriptura (din Facere, Iesire, Isaia si Numeri), apoi se face prima parte a litaniei sfintilor. Dupa aceea se binecuvanteaza apa Botezului pentru tot anul, in care se amesteca Sfantul Mir si untdelemn pentru botez. Trebuie specificat aici ca teologia romano-catolica nu pune accentul in aceasta slujba pe serbarea invierii lui Hristos, ci toata slujba din noaptea Invierii este legata de botezul catehumenilor. Astfel ca Exultetul ca si aghiazma pentru botez, subliniaza simbolismul baptismal mai mult decat invierea Domnului.
Urmeaza lepadarile (exorcismele) si voturile unirii cu Hristos, in care se repeta lepadarile si voturile de la taina Sfantului Botez; in acest timp, toti credinciosii tin luminari aprinse. Aici este timpul pentru botez, daca cineva este pregatit. In Biserica Romano-Catolica se pastreaza aceasta veche traditie a Bisericii crestine de a se boteza catehumenii in noaptea Invierii. Dupa aceea se citeste partea a II-a a litaniei sfintilor si incepe Liturghia, in timpul careia se folosesc vesminte de culoare alba.
Slujba Pastilor in Biserica Anglicana de la Protestanti
Atat Biserica Anglicana, cat si Bisericile Protestante, nu au o slujba speciala pentru serbarea invierii Domnului. Totusi, serbarea Pastilor se oglindeste in practica acestor Biserici prin cateva cantari si citiri din texte scripturistice speciale.
Astfel, in Biserica Anglicana, in slujba de sambata seara pe langa rugaciunile obisnuite se mai citeste inca si o rugaciune speciala adresata Celui ce a inviat din morti. La aceasta slujba, Apostolul se citeste din I Petru III, 17 si Evanghelia din Matei XXVII, 57 sq. Tot asa, Duminica dimineata, se citesc rugaciuni speciale, prin care se preaslaveste biruinta lui Hristos prin invierea Sa si se cere in numele Lui invierea tuturor credinciosilor. Importanta data Pastilor in Biserica Anglicana se vede si din aceea ca, in aceasta Biserica nu se savarseste Cina Domnului decat in zilele in care se impartasesc credinciosii, in afara de care doar trei zile sunt obligatorii pentru savarsirea Sfintei Liturghii, intre acestea intrand si duminica Pastilor.
La Cina Domnului din Duminica invierii, in Biserica Anglicana, se folosesc rugaciuni speciale, apostolul fiind luat din Coloseni III, 1-7, iar Evanghelia din Ioan XX, ;1-1067. La sfarsit, credinciosii se saluta spunand unul altuia "Happy Easter to you".
Biserica reformata, nu are in practica sa o slujba speciala pentru invierea Domnului, dar in Duminica Pastilor, pe care toate Bisericile protestante o tin in aceeasi zi cu Biserica Romano-Catolica, sunt introduse in cult unele cantari si rugaciuni speciale, care subliniaza acest praznic. Biserica Reformata oficiaza in Duminica Pastilor aceeasi slujba din tot timpul anului; alegerea textelor scripturistice pentru aceasta slujba este lasata la latitudinea pastorului, totusi este recomandat ca ele sa fie in legatura cu invierea Domnului, din Vechiul sau Noul Testament.
Tot asa, textul pentru predica si predica sunt in legatura cu invierea Domnului. Cantarile stabilite pentru aceasta zi subliniaza evenimentul invierii Domnului. Biserica Luterana urmeaza aceleasi principii in slujbele sale legate de invierea Domnului. In aceasta Biserica se obisnuieste ca la Pasti masa altarului si diferite obiecte liturgice sa fie imbracate in panza alba, ceea ce pare a constitui o reminiscenta din ritul romano-catolic.
Daca Pastile au fost si sunt inca serbate la o data diferita in Bisericile crestine, odata cu aceasta s-a impus si o diversificare a practicilor liturgice legate de aceasta sarbatoare. Problema uniformizarii ori a stabilizarii datei Pastilor, care constituie una din preocuparile de interes general crestin, este pe drumul rezolvarii ei, prin aceea ca, majoritatea Bisericilor se resimt in urma acestei deosebiri si sunt deschise discutiilor ecumenice care ar putea aduce mult dorita unitate.
Cat priveste practica liturgica a serbarii Pastilor in diferitele Biserici crestine, nu se poate presupune acelasi lucru, desi nici in acest sens influentele si apropierile nu sunt excluse. Am remarcat la momentul oportun influenta pe care a exercitat-o practica unei Biserici asupra practicii altei Biserici, cum ar fi inrudirea intre unele lecturi scripturistice in Biserica Romano-Catolica si in Bisericile Vechi Orientale, sau folosirea unei imbracaminti de culoare alba in Biserica Romano-Catolica si in Biserica luterana. Nu este exclus ca in eventualitatea unei mai mari apropieri intre Biserica Ortodoxa rasariteana si Bisericile protestante, cultul acestora, atat de simplificat, sa se imbogateasca si sa-si insuseasca unele practici liturgice care s-ar potrivi cu structura sa".
Invierea Domnului a constituit inca de la inceput pentru cultul crestin o sarbatoare deosebita, de bucurie si de reimprospatare sufleteasca a credinciosilor si intensitatea cu care este si astazi practicata, cel putin in unele Biserici crestine, poate constitui o dovada a legaturii organice pe care aceste Biserici o au cu Biserica apostolica, in aceasta legatura este data garantia credintei ortodoxe, insusire de mare importanta pentru discutiile ecumenice ale vremurilor pe care le traim.
Parintele Aruppala Gheevarghis

ouale incondeiate

Incondeierea oualor reprezinta un obicei stravechi in traditia romaneasca. Ouale incondeiate sunt o marturie a datinilor, credintelor si obiceiurilor pascale, reprezentand un element de cultura spirituala specific romaneasca.

 

Deoarece oul rosu este purtatorul unor semnificatii profunde legate de invierea lui Hristos si de reinnoirea naturii, crestinii s-au ostenit sa-l incondeieze, desenand cu ceara motive decorative ancestrale, de o rara frumusete.

Oul vazut ca un simbol primordial, samanta vietii, potrivit traditiei, este vopsit si incondeiat  in zilele de joi si sambata din Saptamana Mare, indeletnicirea inrosirii oualor fiind rezervata aproape in exclusivitate femeilor.
Oul incondeiat ne transmite bucurie, uimire, smerenie, impacare, pentru ca in ornamentatia lui, de fapt, se opereaza cu simboluri (soare, luna, cruce, etc.), cu modele din natura (plante, animale, obiecte casnice) si cu modele de tesaturi populare, cu tot repertoriul lor de semne sacre.

Motivele folclorice utilizate sunt: spicul, soarele, frunza si ca o reconfirmare a crestinatatii romanesti, crucea.

In Muntenia si Oltenia, motivele ornamentale sunt naturaliste, dar cu mai putine culori.
 
In judetul Olt se remarca centrul de la Obaga unde aceasta ideletnicire populara a fost adusa la nivel de arta.

In Transilvania si Banat se distinge incondeierea printr-o mare varietate de modele si culori, iar Tara Barsei este renumita pentru desenul si compozitia ornamentala si cromatica de o mare finete.

Oamenii au simtit nevoia de a decora, prin diferite metode oul (cu ceara colorata, cu vopsele, cu margele, etc).

Decorarea oualor cu vopsele se face tot cu ajutorul cerii, prin procedeul "batic". Oul alb, golit de continut, se decoreaza cu ceara pe spatiile care urmeaza sa ramana albe. Se scufunda oul in vopsea galbena, se scoate, se usuca si se aplica ceara pe spatiile care vor ramane, in final, galbene. 

Apoi oul se va scufunda in vopsea rosie. Procedeul se repeta in functie de numarul de culori, pornindu-se de la culorile mai deschise catre cele mai intense. In final oul se acopera cu un strat de nitrolac, care va da stralucire oului si va proteja decoratiunile.
Ornamentica oualelor decorative este extrem de variata, ea cuprinde simboluri geometrice, vegetale, animale, antropomorfe si religioase.

OF, TINERII DIN ZIUA DE AZI


OF, TINERII DIN ZIUA DE AZI
Cati adulti au o parere buna despre tineri? Majoritatea pare sa fi uitat cum e sa ai 20 de ani. Altii insa, isi amintesc cu nostalgie escapadele si lucrurile interzise pe care le-au facut atunci cand totul li se parea usor in viata. 
Cand vine vorba despre relatiile sexuale lucrurile se complica insa. Unele mame isi tarasc fetele la ginecolog sa le verifice virginitatea. Altele prefera sa cultive o relatie de prietenie reala cu copiii lor, si aproape toate castiga pe termen lung. Acesti tineri fac mai putine greseli ireparabile in viata.
   
Personal nutresc o curiozitate accentuata fata de viata tinerilor, care ramane, de cele mai multe ori, ascunsa, nevazuta pentru noi, adultii. Am facut multe prostii in adolescenta si poate de aceea ador sa ma apropii de semenii mei mai tineri si-mi doresc sa le castig, daca se poate, prietenia. Uneori reusesc, alte ori nu. Si atunci o iau ca pe un esec personal. Tinerii de astazi ma atrag pentru ca mi se par cu totul altfel decat am fost eu la varsta lor, pentru ca sunt liberi si nu cunosc constrangerile, frustrarile si complexele de care eram marcati noi.
Fiecare generatie are caracteristicile, avantajele si dezavantajele ei, in functie de epoca la care se raporteaza. O diferenta fundamentala a situatiei din anii 70 - 80 si 2000 este ca in urma cu 20 de ani, tinerii traiau in alt ritm. Obtinerea unui job inca din timpul facultatii nu era o necesitate - aproape vitala - ca acum. Prezenta lor in marile companii e benefica – evident pentru ei insisi – pentru patronat, dar si pentru adulti. Spiritul tineresc este extrem de tonifiant pentru oamenii aflati in a doua jumate a vietii lor...
 
In dorinta de a-i intelege mai bine pe tineri, am incercat sa aflu ce cred fetele despre baieti si cum ne privesc ei, tinerii, pe noi, adultii. La fel de importanta este si parerea pe care o au despre ei insisi. Demersul meu e departe de a fi un sondaj sociologic, dar rezultatele cred ca sunt foarte aproape de realitate. Studiul meu s-a derulat pe o perioada mai indelungata de timp astfel incat concluziile nu s-au bazat doar pe raspunsuri si reactii spontane. 
Cel mai mult m-a incantat faptul ca tinerii sunt mult mai toleranti fata de adulti cand e vorba de un defect al unui individ din anturajul lor. In timp ce oameni maturi spun foarte usor „lucrul asta pot sa-l fac si eu; el nu e mai destept decat mine”, tinerii sunt mult mai critici fata de ei insisi. In felul asta progresul lor e real, si nu unul superficial. 
Egalitatea intre sexe la adolescenti
Baietii sunt speriati de tendinta fetelor de a fi din ce in ce mai baietoase – poarta haine barbatesti, fumeaza, consuma alcool, sunt dure, agresive, folosesc un limbaj indecent. La polul opus, fetele sunt revoltate pentru ca sunt tratate "ca niste instrumente pentru placeri". Daca baietii resping categoric capriciile fetelor, ele le reproseaza ca nu sunt ocrotite suficient de catre partenerii lor. Pe de alta parte, tinerilor le displace ca fetele se imbraca prea vulgar, in timp ce ele spun ca baietii nu le acorda suficienta atentie. Of, si atunci cine e vinovat de conflictul dintre ele si ei? 
Cand vine vorba despre relatiile sexuale, am observat un alt fenomen interesant, diferit de ceea ce se intampla in urma cu 20-25 de ani... Tinerii sunt extrem de ingaduitori la 18 ani, fata de fetele care accepta sa intretina relatii sexuale cu ei. Nu le critica si nici nu le ponegresc. In urma cu 25 de ani, fetele care isi incepeau viata sexuala la 16 ani, erau un fel „paria” in liceu. Acum baietii gandesc altfel: "le intelegem pentru faptul ca accepta relatiile sexuale ca pe ceva firesc, obisnuit, deoarece asa le-am invatat noi, ele nu-si doresc sa se considere inferioare noua, de aceea fac tot ceea ce facem si noi. Le iubim prea putin si ele ne raspund cu aceeasi moneda." Egalitatea genurilor este perceputa insa diferit de reprezentantele sexului frumos: "baietii ne privesc ca pe un instrument al propriilor placeri si nu ca pe o jumatate care i-ar intregi." 
Daca barbatii spun ca le este imposibil sa-si inteleaga partenerele, ce parere aveti despre teoria celor care sustin ca le place cand, cate o fata ii pune „cu botul pe labe”? „Placerea” nu tine prea mult insa, pentru ca niciunul nu s-ar insura cu o asemea amazoana. 
Unde duce acest joc? La instrainarea reprezentantilor celor doua genuri si amanarea intemeierii unei familii mult dupa 30 de ani. Majoritatea fetelor considera ca pot cuceri orice barbat si resping categoric statutul de „sluga in casa”, pe care mamele lor l-au acceptat.
Asadar emanciparea tinerilor se manifesta diferit la fete si baieti. In timp ce fetele sunt in mod clar angajate in ofensiva, ei par sa fi ocupat pozitii de aparare. Unii capituleaza fara lupta, altii se declara chiar „feministi” refuzand sa se mai bata pentru rolul de „lider”, pe care l-au aparat predecesorii lor atatea sute de ani... De fapt, multi dintre ei nici nu prea au chef de lupta, capituland sau declarandu-se „pacifisti”. 
Creati pentru a fi diferiti, fetele si baietii de astazi privesc, asadar, chiar si acest razboi al sexelor diferit de modul in care era dus oamenii generatiei mele. Nu as putea spune daca adolescentii anilor 2000 sunt mai inteligenti decat cei din anii 70-80, dar eu sunt mandra de noua generatie. Cred ca multi dintre tinerii de astazi vor reusi sa faca in urmatorii 20 de ani mai multe lucruri bune, comparativ cu bilantul generatiei mele. 
Cornelia Dimofte, redactor studentie.ro

De ce se spune ca „tutunul dauneaza grav sanatatii’’? Cum se intampla asta?


De data aceasta, parintii, profesorii sau reclamele de la televizor ti-au spus adevarul fara sa exagereze deloc. „Tutunul dauneaza grav sanatatii” nu este o amenintare sau ceva menit doar sa te sperie, ci este un fapt demonstrat, din pacate, de milioanele de cazuri de imbolnaviri si chiar decese in randul fumatorilor.
tutunul-dauneaza-sanatatii
Fumatul poate cauza boli foarte grave, cum sunt cancerul la plamani, bolile de inima sau ale aparatului respirator, boli care iti pot aduce moartea. Chiar daca acum esti tanar si astfel de pericole par foarte indepartate, ar trebui sa stii ca ele sunt totusi extrem de reale si ti se pot intampla chiar si tie. De altfel, desi sunt cele mai grave consecinte care pot aparea, exista si alte modalitati in care fumatul dauneaza sanatatii, pentru ca iti afecteaza intreg sistemul imunitar, care este un fel de „sistem de paza” al corpului tau.
O data ce sistemul imunitar este „ametit” de fumul de tigara, te vei imbolnavi mult mai usor decat daca n-ai fuma, adica ai putea sa racesti mai usor sau sa fii mai lipsit de aparare in fata unor infectii.
Nici sistemul tau osos nu mai este atat de rezistent, astfel ca, atunci cand cazi chiar si la fotbal, cand mergi cu bicicleta sau te joci, poti sa-ti rupi o mana sau un picior mai usor pentru ca oasele tale sunt slabite din cauza fumatului. Daca nici asta nu crezi ca ar putea sa ti se intample, ar trebui sa stii ca exista si alte efecte neplacute ale fumatului:
• Probleme ale tenului: substantele toxice pe care le contin tigarile impiedica oxigenul si nutrientii sa ajunge la piele, astfel incat fumatorii sunt mai palizi si au o culoare mai bolnavicioasa a pielii.
• Dintii si unghiile se ingalbenesc
• Respiratia este urat miroasitoare, la fel si parul sau hainele

Consumul de alcool la petreceri


Muzica, toti prietenii stransi si dornici sa se distreze, baiatul sau fata care iti place aproape, toate fac combinatia pentru o petrecere perfecta. De putine ori de la aceste petreceri “perfecte” lipseste alcoolul, prin urmare tentatia de a bea, de a incerca pentru prima oara sau de a iti testa “limitele” va exista cu siguranta.
Poate fi vorba de pura curiozitate, uneori presarata cu “incurajari de pe margine” ale prietenilor. Sau poate fi doar un joc in care vrei sa intri si tu alaturi de ceilalti, din dorinta de a demonstra ceva: …ca nu mai esti copil, ca esti cool, ca poti. Oricare ar fi motivul pentru care ai fi tentat sa bei, iata cateva lucruri de care sa tii cont atunci cand vine vorba de consumul de alcool la petreceri.
- Nu te lasa convins sa bei daca nu vrei sa consumi alcool. Refuza cu fermitate si arata-le celorlalti ca te poti distra la fel de bine fara sa bei.
- Nu bea mai mult decat poti duce. Corpul tau nu este obisnuit cu alcoolul, asa ca la primele semnale (ameteala, senzatie de buna dispozitie subita) ar fi bine sa te opresti! Mananca ceva, bea niste suc sau apa sau iesi putin la aer.
- Nu intra in “concursuri de rezistenta” pentru a le arata altora ca poti sa faci fata provocarii. Nu vei obtine nimic bun, in schimb te vei simti foarte rau!
- Ai grija de prietenii tai si daca observi ca au baut mai mult decat ar fi trebuit sfatuieste-i sa nu mai consume alcool.
- Nu accepta bauturi de la necunoscuti si nu iti lasa paharul nesupravegheat, mai ales daca esti intr-un club sau intr-un anturaj nou. E posibil ca cineva sa iti strecoare in bautura si alte substante care pot fi foarte periculoase.
- Daca observi ca atmosfera a devenit tensionata si ca persoanele care au consumat alcool si-au pierdut controlul, ar fi mai bine sa pleci acasa. Te poti expune la riscuri precum batai sau furt.
- Nu pleca niciodata cu masina daca soferul este un prieten mai mare care a baut. Cheama un taxi sau gaseste pe altcineva care nu a consumat alcool.
Daca vrei sa te distrezi, alcoolul nu este solutia! O petrecere la care te-ai distrat este o petrecere de la care ramai cu amintiri frumoase si nu una despre care iti amintesti doar cat de rau ti-a fost a doua zi din cauza alcoolului.

Ce ar trebui sa stii despre sex?


Sexul aduce cu sine multe responsabilitati. Si trebuie sa fii pregatit pentru asta. Mai multe responsabilitati chiar decat atunci cand poate ti-ai dorit un caine si mama ta ti-a zis ca ti-l ia numai cu conditia ca vei avea grija de el. Sa ii dai de mancare, sa il speli, sa faci curat, sa il duci la veterinar… Si parca nu ai mai fost la fel de sigur apoi…
Atunci ai invatat ca un animal trebuie ingrijit, este o fiinta ca si tine. Nu este facut doar pentru a te lauda cu el la prietenii tai sau doar pentru a va juca atunci cand ai tu timp si pofta.
Implica mult mai multe responsabilitati decat atat.  Cum am spus si mai sus, vei avea mult mai multe griji si responsabilitati.
Ei bine, poate comparatia pare deplasata. Insa, sexul implica si el multe responsabilitati si multe griji pentru care poate nu esti pregatit inca. Nu e nicio rusine in a recunoaste ca nu esti pregatit inca pentru un lucru. Ai suficient timp sa cresti si „mare”, nu iti face griji.
In cazul in care vei hotari sa-ti incepi viata sexuala…
Ca fata, vei trai mereu cu teama de a ramane insarcinata. Exista, bineinteles, numeroase metode de contraceptie. Prezervativele si pastilele anticonceptionale sunt printre cele mai cunoscute. La o simpla cautare pe net, poti gasi argumente pro si contra pentru oricare dintre cele doua metode mai sus-mentionate. In cazul prezervativelor, un avantaj ar fi acela ca te protejeaza si impotriva BTS-urilor (bolilor transmisibile sexual). Un aspect la care trebuie sa fii atenta este momentul in care prietenul tau isi va pune prezervativul. Trebuie sa ai grija ca el sa il poarte de la bun inceput. Iar un dezavantaj este acela ca prezervativele se mai pot si rupe fara ca tu sa iti dai seama.
In cazul pastilelor, orice doctor iti va recomanda sa le iei cand vei ajunge la maturitate, acum este prea devreme. De ce? Pentru ca esti inca in crestere, corpul tau este intr-o continua dezvoltare iar pastilele ar putea aduce schimbari hormonale neplacute. Ai putea lua in greutate, spre exemplu, daca nu iei pastilele potrivite sau in cazul in care corpul tau nu este pregatit pentru acest pas. Daca insa te vei hotari sa recurgi la anticonceptionale, cel mai bine este sa ceri sfatul unui medic. El ti le va recomanda pe cele care se vor adapta cel mai bine corpului tau.ce-trebuie-sa-stii-sex
Ca baiat, lucrurile par mai usoare, cel putin la prima vedere, nu? Ei bine, stii si tu ca nu e chiar asa. In cazul fetelor, cea mai mare teama este aceea de a nu ramane insarcinate, iar tu, ca baiat, porti o responsabilitate egala din acest punct de vedere. De aceea trebuie sa ai mereu grija sa te protejezi, avand grija atat de tine, cat si de prietena ta.
Pe langa aceasta grija, exista evident si necesitatea de a te proteja impotriva bolilor transmisibile sexual. Desi esti inca la varsta la care cei din jur te considera un copil, trebuie sa stii ca atunci cand iti vei incepe viata sexuala, nu vei mai fi un copil. Nu vei mai fi un copil… Suna bine, nu?
Nu chiar atat de bine, in sensul ca atunci cand te vei maturiza, dupa cum ti-am spus si mai sus, vei avea mult mai multe griji si responsabilitati. Asta nu inseamna ca trebuie sa-ti fie teama sa cresti mare. Trebuie doar sa stii ca totul va veni in mod firesc si vei simti cand va fi momentul potrivit sa cresti, sa treci practic in urmatoarea etapa.
Deci? Ce ar trebui sa fac?
Nu „trebuie” sa faci nimic. Este bine sa fii cat mai informat, sa citesti cat mai mult despre sex, metode de contraceptie, boli transmisibile sexual, ca sa fii pregatit pentru ceea ce va urma la un moment dat in viata ta.
De asemenea, nu trebuie sa-ti fie teama sa pui intrebari. Cand vine vorba de parintii tai, nu trebuie sa-ti faci griji ca te vei face de rusine in fata lor, punandu-le o intrebare care poate ti se va parea stupida.
Discuta si cu prietenii tai, insa nu trata lucrurile la modul superficial. Sigur, e ok sa faci glume, insa decizia de a-ti incepe viata sexuala este una serioasa si ar trebui tratata cu toata maturitatea de care stii ca poti da dovada.
Asadar, sexul nu este „tabu”, nu iti este interzis. Insa trebuie sa te simti tu pregatit pentru asta. Si vei sti cand va veni acel moment, vei simti asta.

marți, 3 aprilie 2012

Anders Breivik planuia sa-l asasineze pe Obama in 2009, la Premiile Nobel


Norvegianul Anders Breivik, care a ucis 77 de oameni in vara anului trecut, a planuit un atentat si mai sangeros in urma cu cativa ani. Breivik le-a declarat anchetatorilor ca voia sa detoneze o masina-capcana in decembrie 2009, chiar in momentul in care presedintelui Barack Obama i se inmana Premiul Nobel.

breiviek
Explozia urma sa aiba loc chiar langa Primaria din Oslo, unde avea loc ceremonia. Teroristul nu a vrut sa le spuna anchetatorilor de ce a renuntat la acest plan.

El a afirmat, de asemenea, ca in timp ce Obama era o tinta americana foarte importanta, faptul de a comite atacurile aproape de casa ar fi servit mai bine scopurilor sale nationaliste. Mai mult, Breivik a declarat ca s-a inspirat pentru atacuri din tacticile folosite de Al-Qaida.
Breivik, in varsta de 33 de ani, a folosit un plan similar in atacul din Oslo din iulie, detonand o masina-capcana in apropierea cladirii Guvernului, dupa care a mers pe insula Utoyea, unde a inceput sa impuste participantii la o reuniune. Bilantul oficial al masacrului din 22 iulie, cea mai neagra zi din istoria postbelica a Norvegiei, a fost de 77 de morti si 242 de raniti. 

Procesul lui Breivik va incepe la 16 aprilie, insa procurorii, care au acceptat faptul ca teroristul este bolnav mintal, au anuntat deja ca vor accepta izolarea acestuia intr-o clinica de psihiatrie, in detrimentul incarcerarii.

Doua tablouri ale lui Grigorescu, scoase la licitatie la Paris ‎


Doua tablouri semnate de Nicolae Grigorescu vor fi scoase la 

vanzare maine, la o licitatie din Franta. Este vorba de panza

 "Cap de taranca", evaluata la 40-50 de mii de euro, si de 

tabloul "Cioban cu caine" a carui valoare a fost estimata la 

25-30 de mii de euro. Alaturi de cele doua opere vor fi scoase

 la vanzare alte opere semnate de artisti din secolul al 19-lea

 si de pictori moderni. Nicolae Grigorescu a realizat mai

 multe versiuni ale celor doua tablouri care vor fi scoase la

 licitatie maine, dar acestea sunt cele mai reusite potrivit 

specialistilor.